英語コミュニケーション学科の今年の卒業論文 英語コミュニケーション学科
2022年02月25日
ゼミ/授業名:卒業ゼミ
恵泉女学園大学の学生は全員、卒業論文を書きます。
今年度も、英語コミュニケーション学科で「卒業ゼミ」を受講する学生の半数は、担当の先生の指導のもと英語で卒論を書きました。
All Keisen University students write a graduation thesis (卒業論文).Half of the students taking graduation seminars (ゼミ) with teachers from the English Communication Department wrote their 卒論 in English. After submitting their 卒論, students need to complete the thesis defense (口述試験).
卒論提出後は口述試験を行う必要があります。
卒論発表会では、学生たちが先生たちの前でプレゼンテーションを行います。学生も出席者として参加し、クラスメートを応援し、質問することで、共に学びの時を持ちました。論文の発表会は、最終学年の学生にとって、自分の情熱を語り、研究成果を他の人と共有する絶好の機会です。ゼミでの2年間、大学生活での4年間の集大成といえるでしょう。
For the thesis defenses this year, the students gave presentations to the teachers, with many students also attending to support their classmates, ask questions, and learn together. The thesis defense was a great opportunity for final year students to talk about their passion and share their research findings with others. It is the crowning achievement of two years of ゼミ studies, and four years of university life.
ここでは、2022年卒業のために英語で書かれた卒業論文のタイトルを紹介します。
Here are the titles of the graduation theses written in English for 2022 graduation:
- Advertising changes in the new normal era
[ニューノーマル時代における広告の変化] - Aiming to Improve English Education in Japan
[日本の英語教育の向上を目指して] - Biases and Prejudices: Managing and controlling Our biases and prejudices
[偏見と先入観:私たちの偏見と先入観を管理・コントロールする方法] - Challenges of Chinese students at Keisen University
[恵泉女学園大学における中国人留学生の挑戦] - Customer Satisfaction and the Impact of Coronavirus in the Japanese Apparel Industry
[日本のアパレル産業における顧客満足度とコロナウィルスの影響] - Educational Disparities among Immigrant Students in Japan
[日本における移民学生の教育格差] - Elementary schools in Japan: The Necessity of Better Education Support for Foreign Children
[日本の小学校 外国人児童への教育支援充実の必要性] - Examining Dual Nationality in Japan from a World Perspective
[世界の視点から見た日本の二重国籍の検証] - Gender balance among cabin crews: Is the image of flight attendants changing?
[客室乗務員のジェンダーバランス:客室乗務員のイメージは変わってきているのか?] - Head nodding for empathy via online communication
[オンライン・コミュニケーションで共感を得る「うなずき」] - How Effective is Influencer Marketing on Generation Z Consumers?
[Z世代に対するインフルエンサー・マーケティングの効果はどれほどなのか?] - Idols and Marketing in Japan: Idols are Advertisements
[日本におけるアイドルとマーケティング:アイドルは広告である] - Impact of self-affirmation of college students on interpersonal communication
[大学生の自己肯定感が対人コミュニケーションに与える影響] - Influence of Heredity and Environment on Personality Traits of Introversion and Extroversion
[内向型と外向型の性格特性に対する遺伝と環境の影響] - Japanese University students' tendency to conform
[日本の大学生の順応傾向] - Karen community in Chiang Mai: Maintaining their language and culture
[チェンマイのカレン・コミュニティ:言語と文化の維持] - Marketing With Perfume Bottles: Advertising Effect and Scent Expression
[香水瓶を使ったマーケティング:広告効果と香り表現] - Something Great: Enriching the Quality of Life of People with Atopic Dermatitis Through Art Thinking
[サムシンググレート:アートでアトピー性皮膚炎の人のQOL(生活の質)を豊かにする] - The Connection Between Logo Perception and Brand Image in an Original Brand
[オリジナルブランドにおけるロゴの知覚作用とブランドイメージの関連性] - The Different Ways Charities Advertise Across Different Cultures
[文化によって異なる「チャリティー広告」の方法] - The effects of smiling and laughter on ourselves and on others
[笑顔と笑いが自身と他者に与える影響] - The Expression of Taste in Food Advertisements in Japan and Abroad
[国内外における食品広告の味覚表現について] - The Form and Significance of Female Advertising Images from a Feminist Perspective
[フェミニストの視点から見た女性広告イメージの形態と意義] - The Impact of COVID-19 on the Relationship Between the Public and the Olympic Games Sponsors
[COVID-19が公共とオリンピック・スポンサーとに与えた関係の影響について] - The importance of communication for developing trust relationships between humans and dogs
[人と犬の「信頼関係構築」のために重要なコミュニケーション] - The Influence of SNS on Our Romantic Relationships
[SNSが恋愛関係に与える影響について] - The role of first impressions in interpersonal relationships
[対人関係における第一印象の役割] - The Unique Marketing Strategies of LDH and Their Artists
[LDHとアーティストのユニークなマーケティング戦略] - Transitioning fashion trends and their followers
[ファッショントレンドの変遷とそのフォロワー] - Violence against Asian Americans in the United States
[米国におけるアジア系アメリカ人への暴力]